Het kan natuurlijk voorkomen dat een ouder een klacht heeft en de leerkracht, de directie of de interne contactpersoon (Marije Vuylsteke of Debbie - Icp.driekoningen@wijs-utrecht.nl) daarvan op de hoogte stelt. Zij zullen eerst met u of met degene om wie het gaat in gesprek gaan. In de meeste gevallen maken we dan goede afspraken met elkaar. Mocht u daarna toch nog een formele klacht willen indienen, dan heeft de contactpersoon van onze school slechts een verwijzende rol. Zij zal u naar de juiste persoon doorverwijzen.
Uiteraard kunt u er ook voor kiezen rechtstreeks contact op te nemen met een externe contactpersoon, het College van Bestuur of de klachtencommissie. Ons schoolbestuur beschikt over een externe vertrouwenspersoon die aanspreekpunt is bij klachten. De vertrouwenspersoon gaat na of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht, en of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. Hij begeleidt de klager desgewenst bij de verdere procedure en verleent bijstand bij het doen van aangifte bij politie of justitie. De externe vertrouwenspersoon van de Drie Koningen is Joop Hoogendoorn (ext.vertr.persoon@gmail.com of tel: 06-43032083).
Indien de vertrouwenspersoon slechts aanwijzingen krijgt in plaats van concrete klachten, dan kan hij deze ter kennis brengen van de klachtencommissie of de werkgever. De vertrouwenspersoon geeft (on)gevraagd advies over de door het College van Bestuur te nemen besluiten.
Stichting Wijs! heeft een klachtenregeling vastgesteld die te downloaden is via de website.